AIDAluna in building dock

Новият круизен кораб AIDAluna напуска строителния док

GEZE е на борда със системите за врати, дизайна изцяло от стъкло за неограничен комфорт и безопасност при круизното пътуване

AIDAluna продължава световноизвестната флота от круизни кораби AIDA Cruises с още един клубен кораб. На 13 февруари 2009 година в истинския смисъл на думата AIDAluna вижда бял свят, когато се отварят вратите на строителния док на Meyer Werft в Папенбург и крайцерът кораб се показва за първи път като едно цяло. На монтажния кей той получава последна шлифовка. През съботата и неделята на 21 и 22 февруари 2009 година 252 метра дългият и 32,2 метра широкият клубен кораб премина пред хилядите зрители по река Емс за тестово пътуване в Северно море, за да предприеме на 22 март своето първо плаване към блестящо си кръщение на пристанището в Палма де Майорка.

Със своите тринадесет палуби, 1.025 пасажерски кабини, седем ресторанта, единадесет бара и най-горна палуба с площ от 6.400 m² AIDAluna е приготвил за своите бъдещи пасажери много нововъведения. Иновативната технология за врати GEZE осигурява на пасажерите комфорт на преминаване при отварянето на вратите на кабините, ресторантите и баровете или просто при разходките по палубите. Изискваните критерии за безопасност са интегрирани незабелязано в цялостната концепция на вратите на кораба.

Автоматичните плъзгащи врати с конструкция- VTM, т.е. със специфични разработени специално за морската техника задвижващи механизми за врати, които са устойчиви на корозия и са устойчиви на морската вода и които прикрепват всички електронни елементи към вътрешната страна на кораба, са конструирани за голям поток от пътници. Те улесняват придвижването из най-горната палуба, ресторантите, бутиците и безбройните развлекателни и спортни възможности. Автоматичните кръгли и телескопични плъзгащи врати допълват специфичната бордова архитектура. На палуба 3 и 10, дори и при ограничени пространствени отношения, те успяват да осигурят възможно най-широко отваряне на преходните врати така, че натоварените любители на слънчевия загар да могат да достигнат удобно до басейните, намиращи се на палубите.

Автоматичните врати на панти с индивидуалната управляваща техника, например чрез радарни сензори, допринасят за лекотата, с която екипажът на кораба и персоналът на ресторанта се грижат за пасажерите. „Сервизните врати“ се отварят без усилие, управляват се безконтактно и след преминаване отново се затварят надеждно.

Вратите на кабините се затварят удобно и сигурно с автомати за самозатваряне TS 2000 със специална конструкция с лост и водеща шина. Отличителният дизайн на GEZE се продължава в рамките на концепцията за безопасност, защото безопасността е основен приоритет на борда на кораба. Например всички огнеустойчиви врати са от клас A, това означава че са изработени от негорими материали, и са оборудвани в рамките на аварийните и евакуационни изходи с автомати за самозатваряне TS 4000 и TS 5000 за широчина на крилата до 140 сантиметра, както и в комбинация с TS 4000 за много тежки и големи врати. В случай на опасност и при екстремно наклоняване на кораба, те затварят безопасно и отговарят на изискванията на директивата-Solas - „Международна конвенция за защита на човешкия живот в морето“. За максимална безопасност и функционалност на дизайна, цялостната техника за врати се разработва в сътрудничество с Meyer Werft, параходното дружество AIDA Cruises и съответното класифициращо дружество.

При оборудването на AIDAluna, GEZE доказа своята компетентност не само като доставчик на технология за врати. За басейна на палуба 10 бяха използвани стъклените системи на GEZE. Разработената по поръчка устойчива на корозия система за ръчно плъзгащи се стени от двадесет разположени в кръг стъклени елемента, обгражда пулта на DJ и предпазват цялата развлекателна и сценична електроника. Така царството на DJ може ръчно, без особено усилие, да се затвори напълно или да се отвори на желаната ширина.

Повече от десет години GEZE доказва компетентността си в областта на морските транспортни средства на Meyer Werft и оборудва изцяло шестте круизни кораба от клубната генерация кораби „Sphinx“: Както AIDAluna, GEZE оборудва и двата кораба близнаци AIDAdiva и AIDAbella. На кораба AIDAblu, който ще бъде готов през 2010 год., и на още два все още безименни AIDA-круизни кораби, които ще бъдат пуснати на вода през 2011 год. и 2012 год., GEZE ще се грижи за най-модерната система за врати и техника на безопасност.